Team Rebels pořádá na asfaltové dráze v Náchodě vytrvalostní závod týmů
Team Rebels vybudoval dráhu v Náchodě v roce 2011 a již při stavbě dráhy bylo jednou z ambicí týmu pořádat na dráze také vytrvalostní závody po vzoru českého nejslavnějšího vytrvalostního závodu na 12 hodin v Blansku. V roce 2016 bylo na dráze instalováno LED osvětlení pro noční ježdění a celý areál dráhy byl postupně vylepšován tak, abychom v roce 2022 mohli uspořádat první ročník vytrvalostního závodu týmů na 12 hodin.
Sobota 28. května 2022
Dráha bude otevřena od čtvrtka 9:00 pro volné tréninky. Dráha bude osvětlena každý den do půlnoci. Samotný závod bude odstartován v sobotu v 10 hodin dopoledne a pojede se nonstop za každého počasí, cíl závodu bude ve 22:00.
Sobota 28. května
7:00 - 8:20 | volný trénink
8:30 - 9:00 | slavnostní zahájení závodu
9:00 - 9:30 | volný trénink + poslední úpravy na modelech
9:30 - 9:45 | technická kontrola modelů - odteď není možné brát modely zpět do depa! Modely nemusí mít na technické kontrole nasazená kola.
9:45 - 9:50 | finální příprava modelu pouze v prostoru závodní dráhy a přistavení auta na startovní rošt, nahříváky mohou být na modelech
9:50 - 9:55 | modely stojí na startovním roštu, týmy mohou dělat poslední úpravy, nahříváky mohou být na modelech
9:55 - 9:56 | nastartování modelu, nahříváky pryč, týmy opouští prostor dráhy, první jezdec týmu je připraven na tribuně
9:56 - 9:59 | zahřívací kola, modely můžou stát mimo stopu, ale už jen na dráze
9:59 | všechny modely na start
10:00 | start závodu
22:00 | cíl závodu a vyhlášení výsledků
Nedodržení harmonogramu předstartovní procedůry znamená odsunutí týmu na konec roštu a penalizaci 30 kol.
Podvozky - 2WD i 4WD modely bez omezení výrobce do maximální šířky 200 mm. Pro závod bude označeno základní plato, které nesmí být během závodu vyměněno (vyjma totálního poškození po předchozím schválení ředitele závodu). Jinak je možné během závodu měnit na podvozku jakýkoliv díl.
Pohon - pouze 13.5T závitové motory z vybraného seznamu motorů (seznam motorů může pořadatel na podnět týmů doplnit o další EFRA legal motor, viz. termíny níže). Regulátor v režimu Zero Boost a minimální celkový převodový poměr 5,0:1. Baterie v netříštivém (pevném) obalu o max. jmenovitém napětí 7,6V. Maximální napětí baterie je 8,4V, může být kontrolováno kdykoliv během závodu. Nabíjení baterií pouze v ochranných sáčcích.
Pneumatiky - budou jednotné gumové HUDY A1-36, dodané pořadatelem závodu. Celkový počet sad je omezen na 4. Tým dostane v rámci startovného 3 sady pneumatik. Čtvrtou si bude moci dokoupit. Pro trénink si může koupit neoznačené sady. Po dohodě týmů bylo odsouhlaseno, že se pojede na slickových předepsaných pneumatikách i za deště. Pokud by došlo k nadměrné degradaci pneumatik a nestačil by maximální počet sad, může pořadatel počet sad upravit.
Karoserie - pouze typu Le Mans nebo GT, dle doporučeného seznamu. Posouzení je vždy na pořadateli závodu, tým ve vlastním zájmu dopředu zkonzultuje s pořadatelem závodu vybranou karoserii. Nejsou povoleny standardní karoserie, které se jezdí na TC závodech typu Twister, DBX apod.
Všechny modely projdou technickou přejímkou v den závodu před startem. Během závodu bude každý tým jednou až dvakrát zastaven na dobu 3 minut pro průběžnou technickou kontrolu v náhodném čase, přesný harmonogram bude znát pouze ředitel závodu. Po skončení závodu budou modely opět zkontrolovány.
Tým musí nejdéle při ranní technické kontrole nahlásit kombinaci převodového kola a pastorku, kterou pojede celý závod. Tato kombinace nesmí být změněna. Počet převodových kol a pastorků není omezen a tým si musí nechat převodová kola i pastorky označit - ať už před startem, případně i během závodu, pokud bude potřebovat.
Pro technickou kontrolu tým poskytne pořadateli programovací kartu k regulátoru a vysílačku. Na technické kontrole bude přítomen vždy pouze jeden zástupce týmu, který bude pořadateli nápomocen při kontrole elektroniky (ovládání programovací karty, vysílačky atp.).
Tým si může nechat zkontrolovat svůj model již v pátek v rámci "předběžné kontroly", aby si ověřil soulad s pravidly.
Součástí technické komise bude i jeden zástupce mimo tým Rebels, aby nezávisle zkontroloval modely pořadatelských týmů.
Závodu se účastní maximálně 8 týmů (z důvodu kapacity tribuny).
Tým se skládá z maximálně 5 pilotů a zpravidla 1 mechanika. Tým má v den závodu jednotnou identifikaci jako je týmové triko, čepice apod.
Dráha - pro vytrvalostní závod byla zvolena velmi plynulá a dlouhá varianta dráhy bez větších nástrah.
Tribuna - je zastřešená a dostatečně veliká pro 8 závodních týmů. Pozice na tribuně si týmy volí dle pořadí z Blanska 2021, avšak nejdéle do pátku 10:00.
Depo - kryté pro všechny týmy. Tým bude potřebovat vlastní stoly, židle nejsou potřeba. Pozice v depu určuje pořadatel.
Parkování - v areálu dráhy nebo na přilehlých parkovacích plochách. Je možné po domluvě umístit i obytný vůz/karavan.
Součástí areálu je Sokolovna s možností sprchy, sociálního zařízení i ubytování. Dráha je v samém centru města, v docházkové vzdálenosti jsou veškeré obchody včetně lékárny. To samé platí o např. zámku, muzeiích, krytém plaveckém bazénu atp.
Občerstvení bude na dráze s vlastním sezením, točenými nápoji a teplým jídlem. (bude upřesněno)
Ubytování bude možné přímo v areálu dráhy v přilehlé Sokolovně v tělocvičně, jsou nutné vlastní karimatka a spacák. Cena za osobu a noc bude 150 korun. Nebo kdekoliv v Náchodě a okolí dle vlastního uvážení.
Přihlášení do prvního ročníku závodu - přednostní právo přihlášení mají týmy pořádajícího klubu Team Rebels a týmy, které jely 12h Blansko 2021. Přednostní přihlášky se posílají na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. do 15. 2.. I další týmy mohou posílat své přihlášky (časově neomezeno) a budou zařazeny na místa náhradníků. V případě velkého zájmu týmů bude pořadatel uvažovat o rozšíření počtu účastníků až na 10 týmů (omezeno především velikostí tribuny).
Náměty na úpravu pravidel mohou týmy zasílat pořadateli do 15. 2.. Pořadatel zveřejní finální propozice nejpozději 31. 3..
Startovné za tým je 2000 korun (bez pneu).
Zdenda Beneš - ředitel závodu - přihlášky, pravidla, organizace
Filip Horák - průběžný technický komisař
Poslední aktualizace: 21. 5. 2022
Zdenda Beneš | vrchní rebel | Tel: 608 815 564
Email:
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.